TD-lte به چه معناست ؟

 TD-LTE:اینترنت ثابت بی سیم

TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فناوری در مقایسه با سایر فناوری‌های اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه سرعت بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. همچنین محدودیت‌هایی مانند سرعت پایین، عدم امکان جابجایی مودم، محدودیت‌های ظرفیت در مراکز مخابراتی، و … را بر طرف کرده‌ است.

نام TD-LTE از TDD-LTE گرفته شده است و مخفف عبارت Time Division Duplexing – Long Term Evolution می‌باشد. همان طور که از نام آن پیدا است، این فناوری بر پایه نسل چهارم اینترنت (4G-LTE) می‌باشد. فناوری LTE یا تکامل بلندمدت، استانداردی جهت انتقال داده پرسرعت به صورت بی‌سیم می‌باشد. این فناوری به دو صورت FD-LTE و TD-LTE ارائه می گردد.

استاندارد FD-LTE که مخفف Frequency Duplexing است در توسعه نسل چهارم شبکه موبایل به کار می‌رود. این استاندارد با تقسیم پهنای فرکانسی، قابلیت دانلود و آپلود را برای کاربران به وجود می‌آورد. با این کار دانلود و آپلود همزمان برای کاربران امکان پذیر خواهد بود.

استاندارد TD-LTE  مخفف Time Duplexing است از تکامل فناوری TD-SCDMA به وجود آمده . این فناوری دریافت و ارسال را بر روی یک فرکانس و در بازه‌های زمانی متفاوت انجام می‌دهد. با این کار دیگر نیازی به باند محافظ بین بازه‌های فرکانسی دانلود و آپلود وجود ندارد. در اینصورت از تمامی‌ظرفیت پهنای باند برای ارسال یا دریافت اطلاعات استفاده می شود.

TD-lte و آنتن اکسترنال :

بسیاری از مودم های TD قابلیت نصب آنتن اکسترنال را دارند. با توجه به بالا بودن فرکانس TD عبور سیگنال آن از موانعی مثل دیوار به سختی صورت می گیرد. از این رو نصب آنتن اکسترنال می تواند تاثیر قابل توجهی در وضعیت آنتن دهی مودم و در نتیجه سرعت آن داشته باشد. آنتن هایی مثل PEC11DBi که در فضای باز قرار می گیرند برای این کاربرد طراحی شده اند. در اغلب موارد استفاده از آنها بهبود قابل توجهی در مولفه های ارتباط مثل SINR و RSRP دارد.

TD LTE چگونه کار می‌کند؟

پروتکل TD-LTE می‌تواند مقدار زمان تخصیص یافته برای Uplink و Downlink را کنترل کند. در مقایسه ،FD از دو خط فرکانس متفاوت و دوبلکس برای این کار استفاده می کند. به این ترتیب مدیریت ظرفیت برای انتقال اطلاعات بهتر انجام می شود.این مطلب مزیت قابل توجهی را فراهم می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.

TD-lte -FD lte مقایسه فرکانس با زمان
TDlte VS FDlte

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *