با حذف بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل آیا دسترسی به اینترنت سخت تر خواهد شد؟

با تغییرات اخیر و حذف بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل ، در واقع دیگر نمیتوان  مثل قبل به اینترنت دسترسی داشت ، لازم به ذکر است که اپراتور”رایتل ” گرچه بسته های  بهتری را ارایه می دهد ، اما دست کمی از دو اپراتور دیگر ندارد .

هدف از حذف بسته های بلند مدت چیست ؟

علت تغییرات اخیر ، نمیتواند فقط بالا رفتن قیمت دلار باشد ، دلیل آن این است که  متاسفانه بسته های کاربردی حذف شده اند به طوری که بهترین بسته ی  اپراتور ایرانسل ، بسته 15 روزه 3.5 گیگ است ! و این برای اغلب کاربرها بجز گران بودن ، حجم کافی و همچنینین مدت زمان مناسبی ندارد .

به نظر می رسد ، بسته های مربوط به اینترنت داخلی و یا بسته های محدود ساعتی تنوع بیشتری دارند اما این بسته ها متاسفانه دسترسی شما به اینترنت را محدود کرده و در واقع به شکل هدفمند ، شمارا وابسته به اینترنت داخلی که در واقع یک بستر نا کامل و نا کارآمد است می کشاند .این تغییرات که از 14 تیر رخ دادند به شکل هماهنگ در هر سه اپراتور رخ داد و در واقع به نظر نمی رسد که اپراتورها در این زمینه باهم رقابتی داشته باشند.

حجم اینترنت بین الملل در همه بسته ها ناپدید شده !

همان طور که گفته شد ، اغلب بسته ها دچار تغییرات عجیبی شده اند ، به طوری که بسته های اینترنت بین المللی  را با حجم ترافیک نهایتا 5 گیگ می یابید . این متلاشی شدن بسته ها به قدری عجیب است که  ، شما را به گشت و گذاری طولانی مدت و همراه با اندوه در میان 43 بسته ارایه شده ایرانسل ، بسته های نوترینویی همراه اول و همچنین رایتل وامی دارد.

هیچ بسته ای با مدت زمان بیشتر از یک ماه نداریم!!!

این فاجعه قرن است ، واقعا هیچ بسته ای بلند مدت تر از یکماه نداریم ، این درحالیست که در سالهای قبل بسته های یکساله پرطرفدار از سوی اپراتورها ارایه میشد .

ایا نهادی هست که بر کار اپراتورها نظارت کند ؟

تنها نهاد ناظر سازمان تنظیم مقررات رادیویی است که تمام بسته ها به تصویب آن می رسد ، جالب این است که اپراتورها مدعی اند قیمیت بسته ها افزایش نیافته !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *